Co stanie się z budynkiem po Urzędzie Gminy Brodnica?

OFCE
12.03.2018 10:13
A A A
.

. (foto OFCE: W tym budynku do niedawna mieścił się Urząd Gminy Brodnica)

Chodzi o budynek przy ul. Zamkowej. Czy władze gminy wynajmują tam lokale, a może zamierzają obiekt sprzedać? - pytają nasi Czytelnicy

Już od kilkunastu miesięcy urząd przeniesiony został na ul. Mazurską. Budynek za komendą policji przy Zamkowej stoi praktycznie pusty. Mieszkańcy sugerują, by go gmina sprzedała, a pieniądze przeznaczyła choćby na dziurawe drogi. Lokalizacja jest atrakcyjna, a więc pewnie można by było kilka milionów do gminnej kasy pozyskać.
- Część budynku na ul. Zamkowej 13A stanowiąca własność gminy Brodnica na razie nie jest wynajmowana - informuje z upoważnienia wójta gminy sekretarz Justyna Klimowska. - Na dziś wspólnie ze starostą brodnickim przygotowujemy budynek do wspólnego zbycia (część pomieszczeń jest jeszcze zajęta), ale gdyby nie udało się go sprzedać, to zastanowimy się nad wydzierżawieniem naszej części. Nie chcemy działać pochopnie - gmina Brodnica intensywnie się rozwija, zadań też nam przybywa i nie wiadomo, czy te pomieszczenia nie przydadzą się nam w przyszłości.

Zobacz więcej na temat:

Komentarze (3)
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: grafikkomputerowy

    Oceniono 2 razy 2

    To jest zachowanie bardzo nieprofesjonalne i niegospodarne. Gdyby to było prywatne, to właściciel by nie pozwolił sobie, aby taka wielka powierzchnia biurowa stała tyle miesięcy i nie zarabiała na właściciela. Przecież każdy miesiąc ten budynek generuje koszty obsługi. W zimę trzeba go ogrzewać bo inaczej temperatura wyrządzi szkody w infrastrukturze technicznej. Jednak najważniejsze to pojęcie gospodarności. Tam wiele firm by mogło mieć swoje biura i pracować. Mało jest w Brodnicy budynków typowo biurowych takich jak ten. Nie wiadomo dlaczego prywatni inwestorzy wolą budować tylko budynki mieszkalne. Takie lub jeszcze bardziej nowoczesne biurowce to odpowiednich supermarketów które przybyły do Polski w latach 90-ych. Czy nie wystarczyły nam zwykłe sklepiki typu Społem? Potrzebna jest przestrzeń biurowa dla pewnych zawodów które w takich warunkach tylko mogą pracować. Kamienice na starym mieście, bez taniego parkingu w pobliżu na 8 godzin, nie nadają się do rozwoju małego biznesu. Musimy wychodzić z tym już poza stare miasto.

  • Gość: GK

    Oceniono 3 razy 1

    Ten budynek, mimo że wygląda brzydko i kojarzy się z PRL, jest wzorem jak powinien wyglądać biurowiec - szeroka klatka schodowa, żadnych mieszkań, na zewnątrz duży parking. Jeśli już w środku jest kilka firm oferujących potrzebne ludziom usługi (np. dentysta, fryzjer itp), to kolejne firmy robią sobie przysługę. Jeśli klient przyjdzie załatwić jedną sprawę, to po drodze zajdzie obok. Wszystko jest blisko siebie. Jeśli chcemy rozwijać mały biznes (z którego kiedyś mogą się rozwinąć większe, zatrudniające kolejnych pracowników), to jest w interesie całego miasta, aby takie biurowce powstawały na każdym osiedlu, większe lub mniejsze, z odpowiednim zapleczem.

  • Gość: gitarzysta

    0

    A gdyby tak zapytać władze miasta, czy nie chciałyby tu przenieść Szkoły Muzycznej? Obenie Szkoła Muzyczna mieści się gdzieś na końcu miasta, na osiedlu, w prowizorycznych barakach. To wstyd dla tej sztuki i brak szacunku. To tak jakbyśmy się wstydzili, że mamy w Brodnicy szkołę muzyczną. Powinna być w centrum miasta. A tu po UG i SP są do wykorzystania pomieszczenia. Może tamte baraki dałoby się później sprzedać i jeszcze zyskać (mówię tu o bilansie wspólnym UM, UG i SP tych przesunięć). Uczniowie by mieli blisko np. do Pałacu Anny Wazówny, gdzie by mogli gościnnie koncertować dla publiczności.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX